Συνηθισμένα λάθη στην 1η  απόπειρα συγγραφής ενός μυθιστορήματος.

Ο συγγραφέας έχει την δυνατότητα της εξέλιξης σε καθημερινή βάση και αυτό είναι γεγονός. Όσο γράφει κανείς τόσο μαθαίνει και εξασκείται. Είμαι σίγουρη ότι όσο προχωράς την συγγραφή του μυθιστορήματος σου, κάνοντας ένα ζάπινγκ, επίτρεψέ μου να το πω, στις παλαιότερες σελίδες του βιβλίου σου βρίσκεις πάντα λάθη ή ατέλειες. Αυτό συμβαίνει γιατί είσαι σε πάρα πολύ καλό δρόμο! Πάμε όμως να δούμε μερικά από εκείνα τα λάθη που η πλειοψηφία ακολουθεί.

Πλοκή
● Ασύνδετα γεγονότα
Ξεκινάμε με μια δυνατή υπόθεση, συνεχίζοντας προσθέτουμε πολλά στοιχεία και προβληματισμούς και όσο τα κεφάλαια προχωράνε αυτά ξεχνιούνται.
Αυτό είναι λάθος. Όταν γράφουμε κάτι στο βιβλίο πρέπει να έχει και τον λόγο του. Δεν γράφουμε για να γεμίζουμε τις σελίδες, γράφουμε πράγματα σημαντικά που οδηγούν στη λύση της υπόθεσης.
● Κοιλιά
Ο ενθουσιασμός της παρθενικής γραφής, τείνει το χέρι να γράψει περισσότερο από όσο πρέπει με αποτέλεσμα αυτά που γράφουμε να είναι αμελητέα σαφώς και βαρετά. Τότε η πλοκή παρουσιάζει κοιλιά. Δηλαδή γίνεται βαρετή. Ένα βιβλίο βαρετό ο αναγνώστης δεν το θέλει. Προσπάθησε λοιπόν να κρατάς το ενδιαφέρον στο έπακρο του.
●Προβλέψιμη
Προβλέψιμη αρχή , μέση, τέλος. Κλισέ ιστορίες. Που ναι μεν είναι καλογραμμένες αλλά δεν έχουν τίποτα καινούργιο να μας προσάψουν.
●Παράλογα
Φρόντισε να έχεις κάνει την έρευνα σου πάνω σε ότι γράφεις, ειδικά στις χρονολογίες και τους τόπους και μην γράφεις παράλογα πράγματα όπως.
1970 ο Γιάννης μου έδωσε 20 ευρώ ρέστα.
Τα ευρώ δεν υπήρχαν το 1970. Γιατί δε το έψαξες;
Κάνε έρευνα για ότι δεν ξέρεις!

Χαρακτήρες
● Τα κακά αγόρια
Αλήθεια πόσες ιστορίες βλέπουμε σε βιβλία με πρωταγωνιστή έναν κακό νεαρό που στην πορεία αλλάζει και η πρωταγωνίστρια τον κερδίζει; Απόφυγε το. Αν δεν έχεις έναν διαφορετικό τρόπο έκφρασης, απόφυγε το σαν πρωτάρης που είσαι.
● Ακραίοι
Ο τύπος που θα τα σπάσει και θα τα γκρεμίσει όλα. Ή εκείνος που θα κλάψει μέχρι το δάκρυ να στερέψει.
Προσπάθησε να γράψεις κάτι απρόβλεπτο, μια απρόβλεπτη προσωπικότητα!
● Ο χαζός
Καλά διάβασες. Ο χαζός χαρακτήρας που δεν έχει άποψη , δεν έχει βούληση απλά είναι στο βιβλίο για να υπάρχει.
Ή δώσε του έναν σημαντικό ρόλο ή πέτα τον. Αχρείαστους χαρακτήρες δεν θέλουμε, πιάνουν χώρο.
●Ο άγνωστος καινούργιος
Μην παρουσιάζεις έναν χαρακτήρα στα ξαφνικά αν δεν έχεις προετοιμάσει το έδαφος.
● ονόματα με το ίδιο αρχικό
Άννα, Αναστασία, Αριάδνη
Ο αναγνώστης μπερδεύεται

Η γραφή
● Προφορικός λόγος
❌«Και του είπα να κάτσει πίσω στη θέση του γιατί εγώ δεν σηκώνω πολλά»
✔️«Του πρότεινα να γυρίσει πίσω στην θέση του. Είναι γνωστό ότι ο οξύθυμος χαρακτήρας μου δεν δέχεται πολλές αντιδράσεις»
Δεν γράφουμε όπως μιλάμε.

●Μικροί Διάλογοι
❌ - Γεια τι κάνεις – Καλά είμαι εσύ ; -Καλά και εγώ θα περάσω να σε πάρω το βράδυ θες;
✔️ - Καλημέρα. Σήμερα σε έφερα στο νου μου σαν κοίταζα τις φωτογραφίες σου και αποφάσισα να σου προτείνω να πάμε μια βόλτα. Τι θα έλεγες να περνούσα κατά τις 9 να σε πάρω;
Εμπλουτίζουμε τους διαλόγους χρησιμοποιώντας συναίσθημα και μόνο τα σημαντικά!

● Επανάληψη λέξεων 
❌ «Κόλλησα την παλάμη στο τζάμι και κόλλησε και εκείνος την δική του παλάμη»
✔️ «Κόλλησα την παλάμη μου στο τζάμι και εκείνος με μιμήθηκε»
Πότε σε μια παράγραφο δεν χρησιμοποιούμε αν είναι δυνατόν την ίδια λέξη! Πόσο μάλλον σε τρεις σειρές!
●Εναλλαγή χρόνων
Αυτό άστο καλύτερα στους πιο έμπειρους συγγραφείς. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι στην συγγραφή. Αν γράφεις 1η φορά βιβλίο προτίμησε να παίξεις εκ του ασφαλούς.

Σημεία στίξης
● Αποσιωπητικά
Τα αποφεύγουμε. Αυτό.
● << >>
Λάθος! Στους διαλόγους χρησιμοποιούμε μόνο «» ή –
● Πέντε θαυμαστικά σε μια πρόταση
Προσπάθησε να τα αφαιρείς απ’ όπου είναι δυνατόν

Εκδοτικοί οίκοι
● Στέλνεις ένα αισθηματικό βιβλίο σε οίκο που εκδίδει μόνο ιστορικά.
Φυσικό και επόμενο να απορριφθεί
●Είσαι σίγουρος ότι έχεις γράψει το τέλειο βιβλίο
Συνήθως το 1ο μας βιβλίο έχει αρκετά λαθάκια. Συνήθως όχι πάντα! Οπότε η συμβουλή μου να το αφήσεις στην άκρη και αφού γράψεις και το 2ο Βιβλίο να αποφασίσεις ποιο θες να στείλεις.

________   ______ __________

Αυτές ήταν μερικές συμβουλές βάση της μικρής μου εμπειρίας και σεμιναρίων που έχω παρακολουθήσει όπως και απόψεις συγγραφέων που έχω συνομιλήσει. Αν θες κάτι να προσθέσεις θα χαρώ πολύ να το κάνεις 🙂
Τρόποι επικοινωνίας
Instagram: MariaTsavala
E-mail: mariatsavala94@gmail.com
Wattpad: MariaTsavala








Σχόλια

  1. Θα ήθελα να προσθέσω ότι οι διάλογοι είναι -θεωρώ- σωστό να είναι φυσικοί. Δηλαδή όταν κάποιος γράφει ένα διάλογο, πρέπει να σκεφτεί πώς θα μιλούσαν δύο άτομα στην πραγματική ζωή, (χωρίς να είναι πρόχειρο το λεξιλόγιο). Έχω την εντύπωση ότι το να μιλάει κάποιος στον άλλον προσφωνώντας τον με τ'όνομά του χωρίς να θέλει να δείξει έμφαση ή να τον φωνάξει από μακριά, είναι λίγο υπερβολικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι συμφωνώ και εγώ μαζί σου. Έτσι γι ονται ρεαλιστικοί και με όμορφο τρόπο χωρίς περιττά λόγια. Αυτό με το όνομα που πρόσθεσε είναι μια χρήσιμη συμβουλή!! Σε ευχαριστούμε ♡

      Διαγραφή
  2. Μπράβο Μαρία φαίνεται πόσα σκληρά έχεις δουλέψει και έχεις κατανοήσει όλα αυτά , ευχαριστούμε ♥️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Νομίζω ότι την γραφή μου μόνο Εσύ μπορείς να την κρίνεις καθώς έχεις διαβάσει μέχρι και πιο απαίσιο γραπτό μου χαχα!

      Διαγραφή
  3. Θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσες και χρήσιμες τις παρατηρήσεις σου Μαρία. Τεκμηριωμένες, συγκροτημένες και σημαντικές για να βοηθήσουν κάποιον που γράφει ή προσπαθεί να γράψει.
    Κύρια να σταθώ σε αυτό που συναντώ στο wattpad όπου η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών εκεί , γράφει ακριβώς όπως μιλάει! Και έτσι παράγονται αλήστου επιπέδου "διαμάντια". Εντάξει το κατανοώ, δεν υπάρχει παιδεία λογοτεχνική και η συγγραφή ενός λογοτεχνικού έργου δεν είναι messenger.
    Καλησπέρα Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Θα σου πω και εγώ την άποψη μου. Στα μαθητικά τα χρόνια τα κατάφερνα μόνο στα ιατρικά μαθήματα και με την γλώσσα είχα μεγάλο θέμα. Μεχρι πριν 6 μήνες έγραφα με προφορικό λόγο ώσπου σιγα σιγά η γραφή μου αλλάζει και αλλάζει.
      Με βοηθάει η ανάγνωση μεγάλων συγγραφέων και ιστορικών μυθιστορημάτων. Κάπως έτσι διόρθωσα,διορθώνω το μεγάλο μου πρόβλημα. Θεωρώ λοιπόν ότι όποιος θέλει να μάθει καλό είναι να ξεφύγει λίγο από τις μαθησιακές γνώσεις , διαβάζοντας σπουδαία βιβλία. Μόνο έτσι μαθαίνουμε, διαβάζοντας.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΕΞΑΣΚΩ ΤΗ ΓΡΑΦΗ ΜΟΥ 5 ΤΡΟΠΟΙ

Πώς εμπλουτίζω ένα Κεφάλαιο