Ποιό είναι το πρόγραμμα που ακολουθώ, πριν ξεκινήσω τη συγγραφή ενός μυθιστορήματος




Καλησπέρα φιλαράκια μου! Καιρό έχουμε να τα πούμε... 😀
Καιρό έχουμε να ανταλλάξουμε, συγγραφικές απόψεις και να αναλύσουμε σχετικά θέματα.
Επέλεξα να επανέλθω με κάτι, που όσο απλό και αν ακούγεται, στην πράξη διαφέρει. Διότι, πριν ένας δημιουργός πιάσει την πένα του, ή κάτσει στο λάπτοπ του, έχει προηγηθεί ένας μικρός αγώνας! Για αυτόν τον αγώνα θα μιλήσουμε σήμερα... Για τον προ-συγγραφικό αγώνα, την βάση ενός βιβλίου, τα θεμέλια που το κρατούν γερό και το τροφοδοτούν. Για πάμε...!

🆘️Πριν ξεκινήσουμε, θα ήθελα να επισημάνω ότι το παρακάτω κείμενο δεν είναι μια λίστα που ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσεις υποχρεωτικά για να γράψεις. Είναι απλώς, ο δικός μου τρόπος και θα χαρώ πολύ να ακούσω και τον δικό σου τρόπο, όπως, και, αν τα λόγια μου σε βοήθησαν και σου φάνηκαν χρήσιμα. Εδώ δεν κάνουμε σχολείο, μοιραζόμαστε την αγάπη που τρέφουμε για την γραφή• τίποτα παραπάνω. 


1ο βήμα= ΕΡΕΥΝΑ

📍Το πρώτο πράγμα που κάνω πριν ξεκινήσω να γράφω οποιοδήποτε είδος, είναι να ερευνήσω. 
Ξεκινώ φειδωλά, αναζητώντας σχετικές πληροφορίες στο ίντερνετ. Ύστερα, η αναζήτηση παίρνει διαστάσεις. Ίσως χρειαστεί να προμηθευτώ κάποια βιβλία δοκίμια-μυθοπλασία, για να μπω περισσότερο στον ''ρόλο'' και να κατανοήσω καλύτερα κάποια πράγματα. 

Π.χ. Πρόσφατα, έγραψα βιβλίο που διαδραματίζετε στη Ρωσία. Χρειάστηκε να μάθω οδούς, καφετέριες, την κουλτούρα των Ρώσων, κάποια έθιμα, κάποιες συνήθειες, κλιματικές αλλαγές, ό,τι μου φάνηκε χρήσιμο, δεν δίστασα να το σημειώσω και με τον δικό μου τρόπο να το περάσω στο βιβλίο μου.

Έτσι και εσύ. Αν πρόκειται να γράψεις για κάτι που δεν ξέρεις, που δεν έχεις επισκεφθεί, κάνε έρευνα. Η γνωστότερη έρευνα ενός συγγραφέα είναι οι αρρώστιες. Π.χ. ο κεντρικός ήρωας παθαίνει έμφραγμα μυοκαρδίου. Εσύ, θα πρέπει να μάθεις: Τι είναι έμφραγμα μυοκαρδίου; Από τι προκαλείται; Τι συμπτώματα έχει; Υπάρχει θεραπεία; 
Φρόντισε τα στοιχεία σου να είναι εξακριβωμένα. Και πίστεψέ με, στη διαδικασία τής έρευνας, θα σου έρθουν και άλλες ιδέες και νέες εμπνεύσεις. Η έρευνα, είναι το δημιουργικότερο κομμάτι για έναν συγγραφέα, και φυσικά, δεν σταματάει ποτέ. Συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια της συγγραφής... Πόσο μάλλον, στο αστυνομικό είδος!


2ο βήμα= ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ

📍Και αφού έχω εμπλουτίσει τις γνώσεις μου, περνάω στο επόμενο βήμα, το οποίο μοιάζει με το πρώτο, για την ακρίβεια συνδέονται. Και αυτό είναι, να μπω στο κλίμα του θέματος που επιθυμώ να υπηρετήσω. 
Αυτά που κάνω εγώ είναι τα εξής: Διαβάζω παρόμοια βιβλία. Βιβλία στο είδος μου. Βλέπω ταινίες. Η εικόνα βοηθάει να γίνομαι πιο λεπτομερής στη γραφή μου, και να την κάνω κινηματογραφική. Ψάχνω φωτογραφίες στην google. 
Εν ολίγοις, δεν διαβάζω μόνο, αλλά και βλέπω. Η οπτική επαφή, εξάπτει την φαντασία ενός μυαλού, και με πάει ένα σκαλί πιο πάνω!

3ο βήμα= ΓΝΩΡΙΖΩ

📍Είμαι έτοιμη να πιάσω στυλό και πληκτρολόγιο. Αν ρωτάς εμένα προσωπικά, συνήθως, προχωρώ στα τυφλά. ΟΜΩΣ, την πρώτη και την τελευταία σκηνή, την αρχή και το τέλος δηλαδή, τα γνωρίζω πάντα! 
Γνωρίζω πάντα, το πώς θα ξεκινήσω. Γνωρίζω την μέθοδο, που θα πιάσω τον αναγνώστη από το χέρι και θα τον βάλω από την πρώτη σελίδα μέσα στις αράδες μου. 
Η πρώτη σκηνή, είναι ο καθρέπτης του βιβλίου μου. Αποτελεί την πρώτη εντύπωση. Και εγώ, την έχω σχεδιάσει στο μυαλό μου με κάθε λεπτομέρεια. Άλλωστε, τόσο καιρό έκανα έρευνα... Δεν είχα χρόνο να την σκεφτώ; 

Το τέλος... 
Αυτό το γνωρίζω, πριν ακόμα κάνω έρευνα! 
Για όσα βιβλία έχω γράψει, πάντα γνωρίζω το τέλος. Αυτό με βοηθάει απίστευτα! Όταν γνωρίζω το τέλος, ξέρω και πώς να κινηθώ στα μέσα του μυθιστορήματος. Ξέρω τι στοιχεία θα φανερώσω και ποια θα κρύψω. Είναι πολύ καλό να γνωρίζεις την έκβαση των ηρώων σου. Σίγουρα, δεν είναι απαραίτητο, όμως είναι ένας καλός σύμβουλος για την πορεία του βιβλίου σου.


4ο βήμα= ΧΩΡΙΖΩ ΣΕ ΜΕΡΗ

📍Είναι μια τελείως δική μου μέθοδος, και θα ήθελα να στην προτείνω :) 

Παίρνω ένα ημερολόγιο και σημειώνω:
Αυτό το βιβλίο θα αποτελείται από 30 κεφάλαια. Οπότε, θα το χωρίσω σε τρία μέρη, ανά δεκάδες. 
Με βοηθάει, κυρίως, στην ψυχολογία μου. Όταν ξέρω, πως κάθε μήνα, ''πρέπει'' να βγάλω εις πέρας δέκα κεφάλαια, με κάνει να νιώθω πιο κοντά στο τέλος του στόχου μου και πιο σίγουρη. Με πεισμώνει να δουλεύω ωσάν τρελή, για να καταφέρω να βγάλω αυτό το 10άρι, πριν το τέλος κάθε μήνα. 
Δοκίμασε το, αν θες! 

Π.χ. Το βιβλίο μου, ίσως, θα έχει 20 κεφάλαια. 
Ιανουάριο= θα γράψω 5 κεφάλαια.
Φεβρουάριο= θα γράψω 5 κεφάλαια.
Μάρτιο= θα γράψω 3 κεφάλαια.... 

Και κάθε τέλος του μήνα, βάζεις ένα τικ, και ξέρεις ότι προχωράς γοργά και σταθερά!


5ο βήμα=ΜΙΚΡΟ ΠΛΑΝΟ

📍Είμαι από εκείνους, που όταν κάνω ολοκληρωμένο πλάνο της ιστορίας μου, ο Θεός γελάει... Οι ήρωές μου, με λοιδορούν και φέρνουν τα πάνω κάτω! 
Η αλήθεια είναι, πώς θαυμάζω εκείνους τους συγγραφείς, που μπορούν να σχεδιάζουν ένα πλάνο με κάθε λεπτομέρεια, ενός βιβλίου 300+ σελίδων.
Οπότε εγώ, τι εφαρμόζω...

Κάνω πλάνο ανά κεφάλαιο. Δηλαδή, αφού ολοκληρώσω το πρώτο κεφάλαιο, εκείνη τη στιγμή που ακόμα σπαρταράει ζεστά μες το μυαλό μου, πιάνω το σημειωματάριο μου και κάνω σχέδιο για το δεύτερο κεφάλαιο. Γράφω με τίτλους, ποια θέματα θα ακολουθήσουν και ποια θα είναι η εξέλιξή τους. Πλάνο στιγμής, θα το ονόμαζα!
Αν λοιπόν, ανήκεις στη δική μου κατηγορία, θα σου πρότεινα να κάνεις και εσύ το πλάνο στιγμής.


6ο=ΓΡΑΦΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

📍Το έχω συζητήσει με πολλά παιδιά το συγκεκριμένο θέμα, και η πλειοψηφία δεν συμφωνεί μαζί μου. Παρόλα αυτά, εγώ θα σου το γράψω, γιατί ίσως και να σε βολέψει.

Γράφω καθημερινά και δεν περιμένω να μου κατέβει η έμπνευση απ' τον ουρανό. Έχω συγκεκριμένο ωράριο. Το βιολογικό μου ρολόι λέει: Κάθε μέρα, για δύο, τέσσερις, έξι ώρες, θα γράψω. Μπορεί να γράψω μόνο μία σελίδα. Δεν έχει σημασία, τουλάχιστον θα έχω προχωρήσει και δεν θα περιμένω την έμπνευση να μου χτυπήσει το κουδούνι. 
Άλλωστε, σκέψου διπλωματικά. Αν κάποια στιγμή, υπογράψεις συμβόλαιο σε έναν εκδοτικό οίκο, και τους επόμενους 7 μήνες, θα πρέπει να παραδώσεις ένα σου βιβλίο, τι θα του πεις; «Συγγνώμη κύριε εκδότα μου, δεν είχα έμπνευση. Όταν μου έρθει, τα ξανά λέμε».

Δεν βλέπω τη συγγραφή, ως χόμπι. Την βλέπω ως επάγγελμα. Δουλειά μου. Αν την θεωρώ χόμπι, θα παραμείνει χόμπι. 
Είναι η δική μου άποψη, φυσικά, και σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι όλοι, κατά αυτό τον τρόπο πρέπει να δουλεύουν ☺

Και τέλος 
7ο βήμα= ΕΛΕΓΧΟΣ

📍Πριν περάσω στο επόμενο κεφάλαιο, ελέγχω πάντα το προηγούμενο. Φρεσκάρω την μνήμη μου και διορθώνω, τυχόν λαθάκια. Αν είσαι και ψυχαναγκαστικός όπως εγώ, διαβάζεις και όλα τα προηγούμενα κεφάλαια 😂



Μόλις διαβάσατε, το καθιερωμένο μου, προ-συγγραφικό πρόγραμμα. Αυτά τα βήματα ακολουθώ και ομολογώ πως, νιώθω την εξέλιξή μου σαν δημιουργός. 
Εσένα, ποιο είναι το δικό σου πρόγραμμα; Ποια βήματα ακολουθείς; Συμφωνείς με κάποιο από τα παραπάνω; Και με ποιο διαφωνείς;

Περιμένω την άποψη σου, και θα χαρώ πολύ να την διαβάσω. 
Είμαι η Μαρία Τσαβαλά, και μπορείς να με βεις και στο προσωπικό μου προφίλ που διατηρώ στο instagram' Maria Tsavala.
Αν δεν έχεις όμως, μπορούμε να μιλήσουμε και μέσω email mariatsavala94@gmail.com

💙Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ πολύ και περιμένω σύντομα τα δικά σου νέα. Καλή σου ημέρα!🙏

Σχόλια

  1. Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Μαρία. Σε ευχαριστώ πολύ. Περιμένω να ξεκινήσεις και εσύ να γράφεις... χαχα ♡♡♡♡

      Διαγραφή
  2. Μαρία μου σε ευχαριστούμε που μας βοηθάς και μας συμβουλεύεις συγγραφικά, μέσω τις εμπειρίας σου! Η αλήθεια είναι ότι εγώ το μόνο που κάνω από τα αναφερθέντα ουσιαστικά, είναι η έρευνα. Πολύ έρευνα όμως, μέχρι να είμαι σίγουρη 100% για κάτι. Το πλάνο μιας ιστορίας υπάρχει πάντα στο μυαλό μου, και το μόνο γραπτό είναι ελάχιστες σημειώσεις σε ένα τετραδιάκι. Ελπίζω σιγά-σιγά να βελτιωθώ περισσότερο. Και πάλι σε ευχαριστούμε, και ανυπομονώ προσωπικά για νέο βιβλίο 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι θα συμφωνήσω , το πιο σημαντικό βήμα είναι η έρευνα. Είμαι της απόψεως, ότι ο κάθε δημιουργός έχει τον δικό του τρόπο, και μπορεί να γράψει και χωρίς καμία σημείωση, αν αυτό τον εξελίσσει και τον βοηθά. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ μέσα από την καρδιά μου για την στήριξη. Ευελπιστώ μέσα στους επόμενους μήνες να μάθετε και δικά μου νέα 💙🙏🙏🙏

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά αυτα που ανεβάζεις θα σώσουν εμένα και τα βιβλία μου από πολλά πράγματα. 2 χρόνια τώρα έχω τόση έμπνευση για βιβλία αλλά ποτέ δεν καταφέρω να κάτσω να τα γράψω όσο και να προσπαθήσω κάτι θα γίνει και θα μου το χαλάσει. Εύχομαι διαβάζωντας αυτά τα κείμενα σου να μην ξανά παραιτηθώ από την προσπάθεια ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι να μη τα παρατάς ποτέ! Να κρατάς πάντα σημειώσεις και να βάλεις ένα πρόγραμμα.!! Σιγά σιγά, θα σου γίνει συνήθεια και δε θα ξεκολλας🤭💙 εκμεταλλεύσου την έμπνευση σου και το ταλέντο σου. Καλή συνέχεια, και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα υπέροχα λόγια σου 😚

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Μαρία. Βλέπω μεθοδικότητα και οργάνωση στη δουλειά σου. Και αυτό είναι σωστό. Και χρήσιμο. Σίγουρα κάθε άνθρωπος που γράφει ακολουθεί τα δικά του βήματα. Έχει τις δικές του σκέψεις και μεθόδους. Όμως το λεγόμενο "επαγγεματικό" γράψιμο, ειδικά αν αυτό είναι σενάριο, έχει αυστηρά βήματα.
    Είδα με θέρμη τα δικά σου στάδια. Σε πολλά ακολουθώ, δεν απορρίπτω απλά προσθέτω και εγώ τα δικά μου. Για παράδειγμα: Δεν ξέρω εξ αρχής πόσα θα είναι τα κεφάλαια. Μπορεί ένα έργο να τραβήξει, να με εμπνεύσει, να φύγει μακριά. Δεν θα το ορίσω απ την αρχή.
    Περιληπτικά εκείνο το μοτίβο που ακολουθώ είναι:
    Επιλογή είδους, Μελέτη-διάβασμα, χρόνος-εποχή, χαρακτήρες. Πλοκή-αρχή και τέλος, γνωστά εξ αρχής. Αυτά!
    Πολύ χρήσιμο θέμα Μαρία μου. Καλές εμπνεύσεις να ευχηθώ και καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι, ότι όσον αφορά τα σενάρια δε μπορώ να έχω άποψη, μιας και δεν έχω ασχοληθεί ποτέ. Φαντάζομαι όμως ότι είναι αρκετά δύσκολο!!
      Όσο για τον αριθμό στα κεφάλαια, έχεις δίκιο, για αυτό το λόγο πρόσθεσα το "ίσως". Εγώ προσωπικά, πάντα πέφτω μέσα στον αριθμό των κεφαλαίων. Δε ξέρω πως το κάνω αυτό 😂💙

      Νομίζω ότι ο τρόπος σου είναι ακόμη πιο μεθοδικός από τον δικό μου, και αυστηρός. Μπράβο σου Γιάννη 🙏
      Και συγχαρητήρια που ανοίγεσαι στο είδος, γράφοντας και σενάρια και μυθιστόρημα και ποιήματα ☺ σε ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραία ανάρτηση. Μπράβο σου για το πρόγραμμα. Δείχνει όρεξη και επαγγελματισμό. Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αναστασία μου ♡ Η αλήθεια είναι, ότι προσπαθώ να το πάω σε άλλο επίπεδο 🙂 καλή επιτυχία και σε εσένα!!

      Διαγραφή
  6. Μόλις ανακάλυψα το blog σου και μπορώ να πω με σιγουριά πως αυτό το άρθρο με βοήθησε αρκετά,άφου όπως και εσύ προσπαθώ το βιβλίο να είναι από κάθε άποψη τέλειο.Σε ευχαριστούμε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Και χρόνια πολλά. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, να είσαι καλά ☺ χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέρον τα άρθρα !!! Εύχομαι καλές εμπνεύσεις.

      Διαγραφή
  7. Ίσως ο πιο ρεαλιστικός οδηγός που έχω διαβάσει. Ναι, η έρευνα παίζει τεράστιο ρόλο αν όχι τον καθοριστικό, ιδιαίτερα αν αγγίζεις άγνωστα σε εσένα νερά. Τώρα όσον αφορά το πλάνο, θα συμφωνήσω. . . οι χαρακτήρες όχι μόνο φέρνουν τα πάνω κάτω αλλά κάνουν τα πάντα για να σε βγάλουν εκτός εαυτού και αυτό το έζησα προσφάτως, πριν από δύο εβδομάδες. Το σοκ ήταν τεράστιο.
    Με τα κεφάλαια δεν το έχω. Προγραμματίζω και λέω πως αυτή η ιστορία θα είναι 10 πχ κεφάλαια και καταλήγω να γράφω ήδη το 21 γιατι ταυτόχρονα το σενάριο αλλάζει, οι τροπές ποικίλουν και οι ήρωες δεν κάθονται στον...τιμημένο τους. Αν κάνω κάτι είναι να χωρίζω το βιβλίο σε μέρη και σε γεγονότα, ανεξάρτητα την έκταση που θα πάρει, αρκεί να έχω μια βασική ιδέα του γενικού storyline.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο καλή μου :)
      Νομίζω αυτή είναι και η μαγεία της συγγραφής. Οτι μπορεί να σε παρασύρει στους δικούς της δρόμους, πλάθοντας τον δικό μας κοσμο!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ebook: "Κούνια μπέλα"

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 2

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 1