Ο κεντρικός ήρωας σε ένα μυθιστόρημα

 





Ο κεντρικός ήρωας σε ένα μυθιστόρημα.

Καλησπέρα παιδιά μου 😀
Καλό μήνα να έχετε!!!

Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν πόσο δεμένη είμαι, με τους κεντρικούς ήρωες (τους πρωταγωνιστές 🤭) των βιβλίων που έχω γράψει. Και αναρωτήθηκα, αν, όπως τους λατρεύω εγώ, έτσι λατρεύει και ο κάθε δημιουργός, τους δικούς του.
   Σήμερα λοιπόν, θα σας περιγράψω την διαδικασία, για το πώς γεννιέται ο κεντρικός ήρωας στα δικά μου γραπτά. Ποια μέθοδο ακολουθώ και γίνονται αγαπητοί πρώτα σε εμένα, κι ύστερα στο αναγνωστικό κοινό.
   Επισημάνω, όπως κάθε φορά, ότι εδώ δεν κάνουμε μάθημα, δεν είμαι ειδήμων, δεν είμαι επιμελήτρια, απλώς, μοιράζομαι μαζί σας την μικρή εμπειρία που έχω αποκτήσει στο συγγραφικό χώρο, καθώς τα χρόνια περνούν. 
   Ας ξεκινήσουμε! 


🌟Πριν χρόνια, παρακολούθησα ένα σεμινάριο και έλεγε ότι πριν γράψεις ένα βιβλίο, πριν δημιουργήσεις τον ήρωά σου, θα πρέπει να ξέρεις: Τα χαρακτηριστικά του, τι του αρέσει, τι δεν του αρέσει, τι τον φοβίζει, τι σιχαίνεται, τι τρώει, αν έχει κατοικίδιο, αν… αν… αν… 
   Εγώ, θα σας πω ότι αυτό, το θεωρώ κόντρα στους δικούς μου κανόνες! Βρίσκω λάθος, όλη αυτή τη "ρομποτική" προετοιμασία. Όταν ένα πλάσμα έρχεται στη ζωή, δεν ξέρει αμέσως τι αγαπά και τι μισεί! Ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου, διαμορφώνεται καθώς μεγαλώνει.
Άρα, πώς γίνεται να ξέρεις τον χαρακτήρα του ήρωά σου, πριν τον αποτυπώσεις στο χαρτί; Πριν μπεις μέσα του; Πριν γίνεις ένα μαζί του;

   Τι εννοώ με αυτό; Έλα να σου πω❣

🌟Πριν γράψεις ένα βιβλίο, η ιστορία, ο χαρακτήρας, δεν σου φαγουρίζουν τα χέρια; Δεν ακούς μια υπόκωφη φωνούλα να σου λέει: "Γράψε με! Έχω πολλά να σου διηγηθώ!" ;;;; 
   Νομίζω, κάπως έτσι ξεκινάμε όλοι. 
   Ρώτα το μέσα σου.
   Για ποιο θέμα, θες τόσο να μιλήσεις; Τι είναι αυτό που σου τριβελίζει το μυαλό, και θες απελπισμένα να το περάσεις στον κόσμο; Θες να γράψεις για την αδικία; Για την κακοποίηση; Για την διαφορετικότητα; Για την κακία; Ψάξε μέσα σου, ποιο θέμα θες να θίξεις και ένωσέ το με τον κεντρικό ήρωα σου.
   Π.χ. Αν θες να μιλήσεις για την αδικία, ο ήρωας σου (μάλλον) θα είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων που όλοι τον αδικούν. Οπότε, αμέσως έχεις το πρώτο χαρακτηριστικό του, για το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου σου. 

🌟Ο κεντρικός ήρωας, είναι κεντρικός, επειδή ξεχωρίζει από τους υπολοίπους του βιβλίου. Δηλαδή, οι αντιδράσεις του διαφέρουν, πιο πολύ από κάθε άλλο πρόσωπο, και πολλές φορές, για τον αναγνώστη γίνεται απρόβλεπτος. Αυτή είναι η συμβουλή μου. Ο ήρωας σου να είναι απρόβλεπτος. Όταν όλοι νομίζουν ότι θα πει Ναι, εσύ, πες Όχι. 

🌟Όταν βρεις το χαρακτηριστικό που του ταιριάζει, να μη ξεχνάς να μας το δείχνεις συχνά. Αν είναι, ας πούμε, οξύθυμος, μη το λες σαν αφηγητής μόνο, δείξε το και στη πράξη. Στη σκηνή. Προσοχή όμως, να μην γίνουν πολλές και βαρετές επαναλήψεις.

🌟Μας αρέσει να δενόμαστε με τον κεντρικό ήρωα ενός βιβλίου! Θέλουμε να μαθαίνουμε τις σκέψεις και τις απόψεις του… Δώσε τες και αυτές. Αρκεί να μην προδίδουν τη συνέχεια…

🌟Δεν ξέρω αν ο ήρωας μου αγαπάει τα μακαρόνια με κιμά, στη πορεία όμως, θα το μάθω!! Όσο γράφουμε ένα βιβλίο, όσο προχωράμε, τον μαθαίνουμε. Τον καταλαβαίνουμε. Είμαστε οι Θεοί του, γιατί εμείς τον δημιουργούμε. Όταν, λοιπόν, μάθεις ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό, ανέφερε το αν θες! Όπως, και αν είναι φιλόζωος. Όπως, αν είναι οικολόγος. Ό,τι σου έρθει στο μυαλό, και πιστεύεις ότι ταιριάζει με τον χαρακτήρα του, γράψε το, μη φοβάσαι. Αρκεί, να το νιώθεις. Μην το κάνεις επιτηδευμένα για να φτιάξεις ένα αληθινό πρόσωπο… Πίστεψε με… το έχω προσπαθήσει! Και ποτέ δε δέθηκα με έναν "επιτηδευμένο" ήρωα! 

🌟Ο κάθε ήρωας μου, αποτελεί και μια πτυχή του εαυτού μου. Μπορεί να είναι μικρούλα, δεν έχει σημασία. Αλλά εγώ την γιγαντώνω. Υπερθεματίζω σε αυτή την ελάχιστη πτυχή μου, και την περνάω μέσω του ήρωα μου. Επεκτείνω ένα δικό μου συναίσθημα, μια δική μου άποψη, μέσω αυτού. Εκμεταλλεύσου το! Βγάλε το απωθημένο σου, πάνω του! Κάνε τον δικό σου. Κάνε τον κομμάτι σου! Να συμπληρώνει εκείνος εσένα, και εσύ, αυτόν. Γίνε φίλος του. Συμβούλευσε τον, αλλά να τον αφήνεις να μιλάει. Κάνε του το χατίρι! Μια φορά γίνεται πρωταγωνιστής… Δώσε, όλη τη δόξα που σου ζητά! 

🌟Από ένα σημείο και μετά, θα διαπιστώσεις, πώς ο ήρωάς σου σε καθοδηγεί και όχι εσύ αυτόν. Φτάνει να τον εμπιστευτείς και να του δίνεις την πένα σου. 
   Δεν χρειάζεται να έχει κάτι τρανταχτό για να γίνει αγαπητός. Δεν χρειάζεται να είναι ακραίος χαρακτήρας για να μείνει ανεξίτηλος. Χρειάζεται μόνο την αλήθεια σου. Την επεξήγηση, για τις πράξεις του. Το κοινό δεν αγαπάει μόνο τους πλούσιους, τους όμορφους και τους τέλειους! Αγαπά, κάθε ήρωα που έχει δοθεί στο 100% του.

Συμφωνώ… όταν ένα βιβλίο έχει καλή πλοκή, πάντα πετυχαίνει. 
Όταν όμως, έχει έναν υπέροχα δοσμένο ήρωα, δεν πετυχαίνει απλώς… Εκτοξεύεται! 
Για αυτό, αγάπα τον ήρωα σου. 
Δώσε του λόγο και άποψη. 
Μην ενεργείς μηχανικά. Μην βάζεις στόχους… Τα πράγματα κυλούν μόνα τους. Αυτή είναι η μαγεία και της συγγραφής… ☺

Αυτά είχα να σου πω! Και τώρα, θα ήθελα να μάθω. Εσύ, πώς πλάθεις τον κεντρικό σου ήρωα; Του δίνεις μεγάλο ρόλο, ή προτιμάς να δίνεις βάση στη πλοκή; Με ενδιαφέρει η άποψη σου και μπορείς να την αφήσεις από κάτω, στα σχόλια.

Είμαι η Τσαβαλά Μαρία, και σε ευχαριστώ που διάβασες το κείμενό μου.
Φυσικά, στο blog, θα βρεις και άλλες στήλες που αφορούν τη συγγραφή!

 Να είσαι πάντα καλά 🙂💖

Instagram: Maria Tsavala




Σχόλια

  1. Μαρία συμφωνώ πάρα πολύ σε όσα είπες! Κι εγώ είχα διαβάσει σε διάφορα συγγραφικά sites ότι πρέπει να φτιάχνουμε σχεδιάγραμμα για την πλοκή γενικότερα και τον κάθε ήρωα, ποσώς μάλλον για τον πρωταγωνιστή. Δεν το ακολούθησα ποτέ αυτό το σύστημα, ούτε πιστεύω πως θα το κάνω (όμως ποτέ μην λες ποτέ). Δεν το ακολούθησα, γιατί στην σκέψη και μόνο ότι πρέπει να κάνω πλάνο με αγχώνει. Θεωρώ ότι καλύτερο είναι να αφήνεις το χέρι σου και την φαντασία σου να σε πηγαίνουν από μόνα τους. Ότι ουσιαστικά είπες κι εσύ 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ Μαράκι, όταν είχα πρωτοξεκινησει, όλα αυτά τα Πρέπει με αγχωναν! Έχω καταλήξει, ότι για να γράψεις βιβλίο, δεν υπάρχουν κανόνες. Όπως βολεύεται κανείς... αυτή είναι η αλήθεια. Η συγγραφή δε διδάσκεται... σε ευχαριστώ που το διάβασες 🙏💖💖💖

      Διαγραφή
  2. Μαρία μου κι εγώ συμφωνώ απόλυτα!! Ούτε εγώ λειτουργώ με πλάνο, απλά αφήνω τον βασικό ήρωα ή τη βασική ηρωίδα να μιλήσει από μόνος του/της. Τώρα όσον αφορά αν επικεντρώνομαι σε αυτόν/αυτήν ή στα γεγονότα της πλοκής, αυτό εξαρτάται απ' το βιβλίο. Αν υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφέροντες χαρακτήρες ή παραπάνω από ένας βασικοί ήρωες, προσπαθώ να μοιράζω την "προσοχή" μου εξίσου, αν φυσικά έχουν και εκείνοι κάτι να μας πουν!! ❣

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή σε διαβάσω και σε θαυμάζω, πιστεύω ότι επικεντρώνσαι και στα 2 για αυτό μου αρέσουν πολύ τα γραπτά σου ♡ σε ευχαριστώ για το σχόλιο ☺☺

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου καλησπέρα σου. Άκρως σημαντικό το σημερινό σου θέμα σχετικά με το χτίσιμο του κεντρικού ήρωα σε μια μυθοπλασία. Σίγουρα υπάρχουν κανόνες και γραμμένα μέτρα και σταθμά που βοηθούν στην δημιουργία του κεντρικού μας ήρωα.
    Διάβασα στη σκέψη σου πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στα οποία συμφωνώ και ναι, τα ακολουθώ. Πρώτα θα διαλέξω το είδος που θα γράψω. Τι θα είναι, που θα κινηθεί, τι μηνύματα θα περάσει και ύστερα θα βάλω μέσα σε αυτό τον πρωταγωνιστή. Τέτοιον ώστε να εξυπηρετήσει αυτό που έχω στο μυαλό μου. Και εκεί, σταδιακά θα αρχίσω να τον αφήνω, να του δίνω το ...λόγο, τη δράση, τα ηνία με λίγα λόγια.
    Από την άλλη όμως, θα πρέπει να ξέρω τα πάντα για αυτόν από πριν εγώ! Στοιχεία της ζωής του, τις επιρροές, τα θέλω και τα μη του, το σώμα του, την ιστορία του.. Άσχετα αν κάποια από αυτά τα βάλω στην πλοκή ή τη δράση. Έτσι θα μπορέσω να τον "ερμηνεύσω" καλύτερα πιστεύω στην πλοκή που θα ακολουθήσει.
    Επίσης πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος υπσστηρικτικών χαρακτήρων σε ένα έργο. Κάποιοι "δεύτεροι ρόλοι" ή "παράλληλοι" ρόλοι πιθανά να κρίνουν την ίδια την πλοκή ενός έργου.
    Μαρία μου, να είσαι καλά και χαίρομαι που μας δίνεις την ευκαιρία να μιλήσουμε για τέτοια θέματα. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ebook: "Κούνια μπέλα"

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 2

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 1