Δευτερεύοντες χαρακτήρες σε ένα μυθιστόρημα

 




Αγαπημένοι μου! 

Καλώς ήρθατε, σε ένα ακόμη άρθρο που αφορά τη συγγραφή. Εύχομαι να περνάτε όμορφα το καλοκαίρι σας, και όσο μπορείτε... να γράφετε 😍 

Στο τελευταίο ποστ, είχαμε μιλήσει για τον κεντρικό ήρωα ενός μυθιστορήματος, οπότε, σήμερα θα μιλήσουμε για το αμέσως, επόμενο στάδιο, δηλαδή, τους δευτερεύοντες ήρωες. 

Η λέξη από μόνη της, δίνει την απάντηση για τον ρόλο που κατέχει.

● ο δευτερεύων = βρίσκεται σε δεύτερη θέση, ο λιγότερο σημαντικός, ο πρόσθετος, που διαδραματίζει βοηθητικό ρόλο.

Αυτοί οι χαρακτήρες λοιπόν, είναι τα πρόσωπα που εμφανίζονται στο βιβλίο μας για λίγο (σε κάποιες σκηνές, σε ορισμένα κεφάλαια) ώστε να επηρεάσουν την πλοκή, είτε με θετικό, είτε με αρνητικό τρόπο. 

📌Είναι απαραίτητο να υπάρχουν δευτερεύοντες χαρακτήρες σε ένα βιβλίο; 

Ναι, είναι. Διότι, μέσω εκείνων, προβάλουμε τον χαρακτήρα του πρωταγωνιστή μας, αλλά και εμφανίζουμε στοιχεία της πλοκής, που ενδεχομένως, ο κεντρικός ήρωας δεν τα γνωρίζει, ή, δεν "πρέπει" να τα μάθουμε από εκείνον. Ειδικά όταν το κείμενο είναι γραμμένο σε Γ' αφήγηση! Εκεί, θα έχεις παρατηρήσει ότι τα πρόσωπα είναι αρκετά. Γιατί βοηθούν την πλοκή να αναπτυχθεί και να προχωρήσει.

📌Η παγίδα των δευτερευόντων χαρακτήρων 

Το να είναι "αχρείαστοι"! 
Σίγουρα, είναι ευχάριστο να εμφανίζουμε μια φίλη της πρωταγωνίστριας, να μιλούν για ώρες ατελείωτες και να γελούν. Αν δεν έχει να προσφέρει όμως κάτι στην πλοκή, ή στο συναίσθημα, θεωρείται παράταιρη. Ένας μη ανεπτυγμένος χαρακτήρας, που απλά σου πιάνει χώρο και δεν έχει λόγο ύπαρξης στο βιβλίο σου.

📌Για όποιον ήρωα προσθέτεις, φρόντισε να του δίνεις και ένα σημαντικό ρόλο. Μπορεί να είναι δεύτερος, και όχι βασικός, αλλά σκέψου, ότι εκείνοι κυλούν το κείμενο, μέσα από τις αποκαλύψεις που θα κάνουν.

Δεν είναι απαραίτητο να φανερώνουν κάτι σπουδαίο. Π.χ. ότι έγινε ένας φόνος! 
Μπορεί να δείχνουν και συναισθήματα. Αφού μέσω του διαλόγου, μαθαίνουμε και πώς νιώθουν για μια κατάσταση. Και το να εισχωρεί ο αναγνώστης στην ψυχή του ήρωα είναι σπουδαίο πράγμα. 

📌Παράδειγμα

● Η Χριστίνα (δευτερεύων χαρακτήρας) κοίταξε με εμβρίθεια τη Μαριλένα (πρωταγωνίστρια). Αναρωτιόταν, αν έπρεπε να της πει την αλήθεια. Η καρδιά της δε θα το άντεχε. Άλλη μια απάτη από τον Μάρκο (το αγόρι της πρωταγωνίστριας) , θα την κομμάτιαζε. Να ρίσκαρε; Να της έλεγε την αλήθεια ή να την άφηνε βυθισμένη στο ψέμα και στην ευτυχία της; 

Τι λαμβάνουμε εδώ, με την παρεμβολή του δευτερεύοντα χαρακτήρα (τη Χριστίνα) ; 

1. Επίκληση στο συναίσθημα. Μαθαίνουμε ότι η πρωταγωνίστρια (η Μαριλένα) είναι εύθραυστη με τη σχέση της, και η αλήθεια θα την τσάκιζε! 

2. Αποκάλυψη. Μαθαίνουμε ότι ο Μάρκος έχει κάνει μια απάτη εναντίον της πρωταγωνίστριας.

Ήταν πολύτιμη η βοήθεια της Χριστίνας, όπως είδες. Προσέφερε στο κείμενο γνώση , και δεν έκανε απλώς ένα πέρασμα, μόνο και μόνο για τα γούστα του συγγραφέα. 

📌Ο "κακός" της υπόθεσης, είναι δευτερεύων χαρακτήρας; 

Στις περισσότερες υποθέσεις είναι, χωρίς να αναιρεί και το ενδεχόμενο να είναι αυτός ο πρωταγωνιστής.
Μάλιστα, σαν δευτερεύων, μπορεί να είναι σφαιρικός. Δηλαδή, ο χαρακτήρας του με τον καιρό να μεταβάλλεται, να επηρεάζεται με τις καταστάσεις και η συμπεριφορά του να αλλάζει. Αλλά μπορεί να είναι και επίπεδος-στάσιμος, όπου ο χαρακτήρας του θα παραμένει αμετάβλητος ό,τι και αν συμβεί.

🆘️ Συμβουλή

Προσπάθησε να μην ενστάσεις στην πλοκή, συνεχώς νέα πρόσωπα. Πριν το κάνεις, σκέψου. 
"Μπορεί ένας ήρωας, που έχω ήδη δημιουργήσει, να μου δώσει αυτό που θέλω, αποφεύγοντας την άφιξη ενός καινούργιου;" 
Αν γίνεται, κάνε το! 
Ο αναγνώστης αγαπά τις έντονες προσωπικότητες. Όχι τα απλά περάσματα. 


❇️Αυτά ειχα να σου πω! Βέβαια, πριν σε αποχαιρετήσω, θα πρέπει να σου επισημάνω ότι δεν είμαι επιμελήτρια, ούτε φιλόλογος ή καθηγήτρια. Μα απλώς, μια δημιουργός 🙂 Όσα γράφονται σε αυτό το μπλογκ, γράφονται με αγάπη, από μένα για σένα. Και χαίρομαι πάντα, να ακούω και τη δική σου άποψη επί του θέματος. 

Σε ευχαριστώ που έμεινες κοντά μου. Αν σε ενδιαφέρουν τέτοιου είδους θέματα, κάνε μια εγγραφή με το ιμειλ σου, για να λαμβάνεις ειδοποίηση, κάθε φορά που αναρτάται ένα άρθρο.

Και αν θες να με βρεις στα σόσιαλ, είμαι εδώ. 

🗒instagram: Maria Tsavala
🗒email: mariatsavala94@mail.com
🗒wattpad: www.wattpad.com/user/MariaTsavala

Το inbox μου, είναι ανοιχτό για σένα. 
Να είσαι καλά 💙


📚Coming soon...📚

"Ακατέργαστο Διαμάντι" 

Από τον Ιανουάριο, το πρώτο μου μυθιστόρημα, σε όλα τα βιβλιοπωλεία!!!



Σχόλια

  1. Συμφωνώ απόλυτα. Είμαι μάλλον ο αρχηγός των δευτερευόντων χαρακτήρων μιας που όπως ξέρεις έχω πολλούς. Προσπαθώ όπως είπες να τουσ δίνω ρόλο και κυρίως προσωπικότητα. Να μην είναι πατερίτσα αχρείαστη του πρωταγωνιστή ας πούμε....Ελπίζω πως τα καταφέρνω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και το εχω παρατηρήσει! Άλλωστε, για αυτό σε έχω ξεχωρίσει ☺ Είναι σημαντικό ο συγργαφεας να προσέχει τα δεδομένα που μας παραθέτει. 💙💙💙 Συνέχισε έτσι, Ιφιγένεια. Δυναμικά

      Διαγραφή
  2. Σύντομο και περιεκτικό! Μπράβο Μαρία!
    Υ.Γ. Η Marypap15 είμαι, σε περίπτωση που δεν με κατάλαβες χαχα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα φυσικά και σε κατάλαβα! Ευχαριστώ για το χρόνο σου Μαράκι γλυκό!!!♡

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου καλησπέρα σου. Καλή βδομάδα καλή μου φίλη. Ξέρεις ότι ακολουθώ με ευλάβεια αυτές σου τις σκέψεις και προτάσεις. Τις θεωρώ συγκροτημένες, κατοχυρωμένες και άκρως βοηθητικές στο μαγικό κόσμο της συγγραφής. Και δεν υπερβάλω.
    Συμφωνώ λοιπόν απόλυτα σε όσα κατέθεσες για τους δευτερεύοντες χαρακτήρες ή αλλιώς supporting roles στον κινηματογράφο που είναι το μεράκι μου.
    Μόνη μου ένσταση. Ένας "κόντρα ρόλος", ένας ρόλος "κακού" δεν είναι υποχρεωτικό να είναι δευτερεύων. Πιστεύω ότι πάντα ένας τέτοιος χαρακτήρας έχει θέση στους πρωταγωνιστές καθώς υπηρετεί την πλοκή και τη σύγκρουση με κρίσιμο τρόπο.
    Καλή επιτυχία σε ότι σχεδιάζεις καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη για τον υπέροχο λόγο σου !!! ☺💌 Ήταν λάθος μου να μην προσθέσω το "και". Καθώς, εννοούσα ότι μπορεί να έχει και τον δεύτερο ρόλο. Το διόρθωσα και σε ευχαριστώ πολύ. Φυσικά και με βρίσκεις σύμφωνη.
      Πολλές φορές, οι αντι ήρωες είναι και οι αγαπημένοι μας

      Διαγραφή
    2. Ξέρεις ότι πάντα παρακολουθώ τη σκέψη και τη δουλειά σου Μαρία μου. Διακριτικά, και ταπεινά. Και ξέρω ότι πάντα έχω να ακολουθήσω κάτι ποιοτικό και αληθινό. Καλησπέρα κορίτσι μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ebook: "Κούνια μπέλα"

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 2

ΑΦΟΣΙΩΣΗ: Κεφάλαιο 1