Τα βιβλία που έχουν κλέψει την καρδιά μου (ως τώρα!)








-Βιβλιοπροτάσεις, εν όψει καραντίνας-

Γεια σας φίλοι μου!

   Προχθές πριν κοιμηθώ, απαριθμούσα στο μυαλό μου, πόσα και ποια βιβλία, ακόμα τα θυμάμαι και ανατριχιάζω... διότι, ναι! Υπάρχουν βιβλία, που έκλεψαν ολοκληρωτικά την καρδιά μου, είτε με τον έναν τρόπο, είτε με τον άλλον, και θέλω κάποια στιγμή στο μέλλον να τα ξανά διαβάσω.
   Αυτά τα βιβλία λοιπόν, θα τα μοιραστώ απόψε μαζί σας, με μια μικρή περιγραφή για το καθένα, καθώς γνωρίζω ότι, δεν πρέπει να πέσω στην παγίδα της πολυλογίας😸
   Ξέρω ότι πολλοί από εσάς, φοβάστε πως και τα 14 βιβλία που θα παρουσιάσω θα ανήκουν στον Ντοστογιέφσκι 😄. Προνόησα όμως, και διάλεξα μόνο ένα δικό του. Εκείνο που με έκανε να αποκαρδιωθώ...
   Σίγουρα τους επόμενους μήνες, θα προστεθούν κ' άλλα μυθιστορήματα από σπουδαίους λογοτέχνες, προς το παρόν όμως, θα σας μιλήσω για τα ακόλουθα.
   Βιβλία που δάκρυσα
   Βιβλία που ταυτίστηκα
   Βιβλία που κάτι αποκόμισα, φτάνοντας στο τέλος της μαγείας τους...



#1. ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ- Victor Hugo ♡ 

    Το αριστούργημα της λογοτεχνίας! 
   Οι άθλιοι είναι ένα βιβλίο που αρχικά, όταν δεις τον όγκο που διαθέτει (980 σελίδες), τρομάζεις! Εγώ θα σας πω ότι, κάθε σελίδα του συγκεκριμένου βιβλίου, είναι ένα μάθημα ζωής, μια ανατροπή, ένα σπαρακτικό κείμενο που μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό σου. Ο Βίκτορ, σε συγκλονίζει με την ρεαλιστικά δοσμένη, δαιδαλώδη πλοκή, τον αγώνα των άθλιων, και τα ιστορικά γεγονότα επί της Γαλλίας. Το ύφος του, κλασικό, αισθαντικο ενώ το τέλος του, δεν γίνεται να αφήσει στεγνά τα μάτια σου. 
   Όταν το ολοκλήρωσα, ένιωσα πιο γεμάτη. Πιο άνθρωπος, πιο μορφωμένη. Και σας το λέω ειλικρινά, μετά το τέλος του, έκλαιγα μία ώρα. Νομίζω ότι κάθε λάτρης, λογοτεχνικών βιβλίων, πρέπει να το διαβάσει. Αν δεν υπάρχει στη βιβλιοθήκη σου, φρόντισε γρήγορα να το προσθέσεις :-) 



#2. ΛΕΥΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ- Φιοντόρ Ντοστογιέφσκη 

   Διήγημα 90 σελίδων. Αυτή ήταν και η παρθενική ανάγνωση, σε κάποιο έργο του- πλέον- αγαπημένου μου συγγραφέα και δεν πρόκειται να πάρει τη θέση του, κανένα άλλο. Θυμάμαι να το ολοκληρώνω μέσα σε μια ώρα και να κλαίω με λυγμούς. Από τότε, ερωτεύτηκα παράφορα την πένα του Ντοστογιέφσκη. Η αλήθεια του, η περιγραφικότητά του, οι ζωντανοί ήρωες, όλα αποδίδονται με ένα παραμυθένιο τρόπο, όπως μόνο εκείνος ξέρει να το κάνει...
   Πονεμένα ρομαντικός, αξιοπρεπής και ανατρεπτικός. Ένας άντρας μοναχικός που επιζητά την αγάπη μιας γυναίκας, ακόμα και αν αυτός είναι φιλικός. Αν δεν έχεις γνωρίσει ακόμα, το Ρωσικό φαινόμενο που ακούει στο όνομα Ντοστογιέφσκι, μη διστάσεις να ξεκινήσεις από αυτό το μικρό διαμάντι, που δεν αφήνει ασυγκίνητο ούτε και τον πιο ψυχρό αναγνώστη. 




#3. Η ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ- Θοδωρής Παπαθεοδώρου

   Αποτελείται από τέσσερα ιστορικά μυθιστορήματα, βασισμένα σε αληθινά γεγονότα, επί της εποχής του εμφυλίου πολέμου.
   Πολλοί Έλληνες, έχουν προσφέρει στο αναγνωστικό κοινό, παρόμοια βιβλία. Αλλά με το χέρι στη φωτιά, σας λέω πως, ο Παπαθεοδώρου, είναι ο μοναδικός που γράφει μόνο αλήθειες, χωρίς παρακμές και με μια γραφή που ανατριχιάζει...
   Δραματικός λόγος, πλούσιο λεξιλόγιο (το καλύτερο που έχω αναγνωρίσει σε Έλληνα συγγραφέα) που δεν σου επιτρέπει, να αφήσεις το βιβλίο κάτω αν δεν το τελειώσεις. Αν είσαι λάτρης του ιστορικού, σε συμβουλεύω να το προμηθευτείς. Για εμένα ο συγκεκριμένος συγγραφέας, αποτελεί έμπνευση.
   



#4. ΣΑΛΕΜΣ ΛΟΤ- Stephen King

   Και από τα κοινωνικά δράματα, περνάμε σε ένα υπερφυσικό θρίλερ. 
   Μη βιαστείς να το προσπεράσεις επειδή δεν σου αρέσει το συγκεκριμένο είδος, και θα σου πω αμέσως το γιατί. 
   Όλα οφείλονται στη μαεστρία του συγγραφέα (του βασιλιά του τρόμου όπως τον αποκαλώ και εγώ!). Το μυθιστόρημα, ως κεντρικό άξονα έχει τους βρικόλακες. Η τρομερή περιγραφικότητα του King, η ''ησυχία'' στα κομβικά σημεία τής υπόθεσης, η εμβάθυνση στον ψυχικό κόσμο των ηρώων, όλα αυτά, συνέβαλαν σε αυτή τη ρεαλιστική έκβαση. 
   Όταν τελείωσα το βιβλίο, είχα την αίσθηση ότι διάβασα ένα κοινωνικό μυθιστόρημα. Μάλιστα, άρχισα να πιστεύω και στους βρικόλακες! 👻👻
   




#5. ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ- Jo Nesbo

   Πολλοί το βρήκαν εξαίσιο, πολλοί το βρήκαν ''λίγο'' μπροστά στις ιστορίες του Χάρι Χόλε. Εγώ, ανήκω στη πρώτη κατηγορία. 
   Θεωρώ το βασίλειο, ως την επιτομή του συγγραφικού έργου του Νέσμπο, καθώς όχι μόνο η γραφή του, είναι πιο μεστή από ποτέ, αλλά ''φάνηκε'' το βασίλειο της ψυχής του. Το μυθιστόρημα, κοινωνικό-ψυχολογικό θρίλερ, θίγει ποικίλα θέματα. Μέσα σε αυτά είναι και η ενδοοικογενειακή βία. Ξέρω, ακούγεται άβολο, εμπιστεύσου με όμως... Οι λεπτομέρειες σταματούν, εκεί που πρέπει να σταματήσουν. Ο συγγραφέας σε υπακούει, σου δίνει τη δυνατότητα να τον νιώσεις και γράφει κείμενα που δε γράφονται! 
   Το τελείωσα πρόσφατα και ακόμα δεν έχω πάψει να το σκέφτομαι...
   





#6. Η ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ- Kate Quinn

   Συγκαταλέγεται στα ιστορικά μυθιστορήματα, ωστόσο εγώ θα παροτρύνω και εσάς που δε διαβάζετε αυτό το είδος, να το προμηθευτείτε! 
   Η Kate, έχει γράψει ένα μυθιστόρημα, που δε θα μπορούσε να γραφτεί καλύτερα, απλά! Αν μου επιτρεπόταν να βαθμολογήσω το λεξιλόγιο, την περιγραφή, την έρευνα, τους ρεαλιστικούς ήρωες, την πλοκή, την αγωνία, την δράση, θα έβαζα σε όλα 10! Με μια λέξη, είναι ένα τέλειο βιβλίο που ενώ υποψιάζεσαι το τέλος, η συγγραφέας στο δίνει τόσο κινηματογραφικά, που δεν σε απασχολεί διόλου, το αποτέλεσμα. 
   Λάτρεψα την κεντρική ηρωίδα. Την Νίνα. Ένα γνήσιο αντράκι!




#7. Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΝΑΖΙ- Χριστίνα Καρρά

   Ιστορικό μυθιστόρημα με απίστευτη πλοκή που δεν σε αφήνει να την παρατήσεις, μέχρι το τέλος. Η Χριστίνα, παίζει με τις λέξεις, καταφέρνει να σε ταξιδεύει από μια σκηνή στην επόμενη, με την αγωνία να υπάρχει σε κάθε κεφάλαιο, μόλις σε λίγες σελίδες 220+! 
   Η συγγραφέας έχει το ταλέντο να κατανοήσεις, να μισήσεις και να αγαπήσεις τους ήρωές της...Τόσο, που όταν φτάσεις στην τελευταία σελίδα, λυπάσαι, και αναζητείς τη συνέχεια. Για εμένα αυτό, είναι και η επιτυχία ενός βιβλίου. 




#8. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ- Madeline Miller 

   Πάμε σε μια αγαπημένη κατηγορία, μυθολογία και απ' τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνετε ότι αφορά τη ζωή του Αχιλλέα. 
   Θα το χαρακτήριζα τολμηρό βιβλίο καθώς η Miller, έρχεται να ενισχύσει τη φήμη που κυκλοφορεί εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια. Και θα καταλάβετε τι εννοώ, μόνο αν το διαβάσετε. Γλυκό, ρομαντικό, πολεμικό, μυθικά πρόσωπα, άκρως συγκινητικό. Θα ήθελα πολύ να το δω σε ταινία!
  Ένα βιβλίο που δεν έκανε αδίκως, τις τόσες πωλήσεις. Λεπτή γραφή, κατανοητή, η συγγραφέας σέβεται το κείμενο και τις δυσκολίες που πρέπει να βγάλει εις πέρας και μας παρουσιάζει μια υπέροχη, ευανάγνωστη ιστορία. 




#9. ΤΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΙ- Jennifer Donelly

   Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να αγγίζει τις 800 σελίδες. Λοιπόν, αυτό το βιβλίο θεωρώ ότι έχει λίγο παρεξηγηθεί. Καταρχάς να διευκρινίσω πώς είναι τριλογία. Από κάποιους έχω δει τον χαρακτηρισμό ''βαρετό'' και από κάποιους, ακριβώς το αντίθετο. Προφανώς, για να βρίσκετε στα βιβλία που με σημάδεψαν, ανήκω στη δεύτερη άποψη και θα σου πω γιατί. 
   Από τις πρώτες σελίδες, σφίγγεται η ψυχή σου. Ξεκινάει πολύ δυναμικά, αμέτρητες σκηνές δράσης και αγωνίας, κάπου θυμώνεις με τις ανατροπές και μια ηρωίδα δυναμική, πεισματάρα που έχει ως σκοπό να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Την εποχή που το διάβαζα, θυμάμαι ότι δεν άντεχα να το αποχωριστώ! Δεν έχω προχωρήσει στα επόμενα γιατί ήθελα να γνωρίσω και άλλους συγγραφείς, ωστόσο προμηθεύτηκα πρόσφατα το δεύτερο και θα το ξεκινήσω σύντομα. Είναι μια υπέροχη παρέα για τις κρύες νύχτες του χειμώνα. 





#10. ΠΙΚΡΟ ΓΑΛΑ- Μένιος Σακελλαρόπουλος

   Αγαπημένος συγγραφέας, αγαπημένη ζεστή-πατρική γραφή! Ένα μοναδικό ταξίδι στην ιστορία της Ελλάδας στα χρόνια της βασιλείας, της δικτατορίας και της μεταπολίτευσης (1960). Μια αληθινή σπαρακτική ιστορία μέσα από τα μάτια του αγριμιού της Ηπείρου.
   Το βιβλίο μυρίζει Ελλάδα και πόνο, την εποχή που οι Έλληνες πεινούσαν και αδυνατούσαν να ταίσουν μέχρι και τα παιδιά τους, έχοντας ως λύση, να τα στείλουν στις παιδοπόλεις. Από τα καλύτερα, κοινωνικά δράματα που έχω διαβάσει. Και θα σου πρότεινα να γνωρίσεις και άλλα βιβλία του Μένιου, διότι είναι ένας εξαίρετος συγγραφέας.




#11. Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- Βούλα Γκεμίση

   Τόσο διαφορετικό βιβλίο, τόσο ανατρεπτικό, τόσο θυελλώδες!
   Το ολοκλήρωσα μέσα σε δυο βράδια και αν δεν ήμουν σε διακοπές θα το είχα τελειώσει και νωρίτερα. Αρχικά, νομίζεις πώς είναι ένα βαρύ θέμα που δεν είναι του γούστου σου. Γρήγορα, χωρίς να το καταλάβεις, η γραφή της συγγραφέως θα σε έχει παρασύρει ήδη, ως και την 50η σελίδα και μετά θα πεις ''ε δεν γίνεται να μην διαβάσω και άλλο!'' και κάπως έτσι, φτάνεις και στη τελευταία σελίδα. 
   Η Βούλα, προσέχει τις λέξεις της, τα μηνύματα που περνά μέσα από μια δύσκολη, θα έλεγα πλοκή, με απόλυτο σεβασμό στα πιστεύω του κάθε αναγνώστη. Θα σου κοπεί η ανάσα με το ανατρεπτικό τέλος...διάβασε το!



#12. Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ- Θάνος Κονδύλης

   Άλλο ένα βιβλίο με αληθινά, ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα, αλήθειες για την πονεμένη Ελλάδα. 
   Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο, εμπλουτίζεις τις ιστορικές σου γνώσεις, περνώντας ευχάριστα με την εξέλιξη μιας περιπετειώδους αγάπης. Ο συγγραφέας διαθέτει ένα κομψό ύφος και έναν ιδιαίτερο ρομαντισμό, που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς κατάφερε να αποδώσει μια γυναικεία κεντρική ηρωίδα τόσο ρεαλιστικά!




#13. ΒΡΕΣ ΜΕ- J.S Monroe

   Ήταν το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα που έπιασα στα χέρια μου. Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω διαβάσει πολλά του είδους, καθώς προτιμώ τα ψυχολογικά θρίλερ. Το '' βρες με'' το βρίσκω ξεχωριστό, επειδή ο συγγραφέας έχει δώσει βάση, στον ψυχικό κόσμο των ηρώων του και ύστερα, στη πλοκή, και εμένα αυτό με κέρδισε και δέθηκα με τα πρόσωπα της ιστορίας! 
   Είναι μια εύστοχη αρχή για κάποιον που δεν έχει ξανά διαβάσει αστυνομική λογοτεχνία και πολύ έξυπνο.



#14. ΜΕ ΛΕΝΕ ΝΤΑΤΑ- Λένα Μαντά

   Και φτάσαμε αισίως, στο τελευταίο βιβλίο που χάραξε την καρδιά μου και εδώ θα σας τονίσω, ότι αυτό το είδος δεν μου αρέσει καθόλου! 
   Το βιβλίο αυτό, μου το δάνεισε μια συγγενής μου. Έτσι, αποφάσισα να του ρίξω μια ματιά, αν και ήμουν προκατειλημμένη, πως θα διάβαζα μια χαζή ρομαντική ιστορία. Το μόνο που θα σας πω, είναι ότι, η Ντάτα, μαζί με την Νίνα (από το βιβλίο, η κυνηγός του Χίτλερ), αποτελούν ως και σήμερα, τις αγαπημένες μου βιβλιοπρωταγωνίστριες. 
   Αγχίνοιες, δυνατές, σκοτεινές με μια δύσπεπτη ιστορία στις πλάτες τους. Τέτοιες γυναίκες θέλουμε να διαβάζουμε...και να θαυμάζουμε!
   





Αυτά από εμένα! Και τώρα, θέλω να μου πείτε. Έχετε διαβάσει κάποιο από τα 14; Αν ναι, το ξεχωρίσατε; Γράψτε μου την άποψή σας, και αν κάποιο από τα παραπάνω, σας κέντρισε το ενδιαφέρον. Γνωρίζω ότι, επαναλάμβανα κάποιες λέξεις και φράσεις μου, αλλά το θέμα της δημοσίευσης είναι κάπως περιοριστικό, αν σκεφτούμε ότι, μιλώ ξεκάθαρα και μόνο, για βιβλία που με κέρδισαν ολοσχερώς. 

Εμένα θα με βρείτε instagram- Maria Tsavala αλλά και στο wattpad- www.wattpad.com/user/MariaTsavala. 
Στις 20/11 θα κάνει πρεμιέρα το νέο μου μυθιστόρημα με τίτλο ''Αφοσίωση''.

Αν θες να λαμβάνεις ειδοποιήσεις για κάθε μου δημοσίευση στο blog μου, μπορείς να κάνεις μια εγγραφή.

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου , να είσαι καλά.
Καλή συνέχεια και καλές εμπνεύσεις...💟



























Σχόλια

  1. Μαρία μου,
    θησαυρός πραγματικός οι προτάσεις σου. Κάποια από αυτά έχω διαβάσει, τα περισσότερα όχι. Τα κρατώ ως παραίνεση για το μέλλον. Ξεχωριστά ένα προς ένα, μελετημένα ως προς το είδος και την ποιότητα. Σε ευχαριστούμε καλή μας φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Γιάννη που έδωσες σημασία στις προτάσεις μου ☺ Νομίζω ότι, το Βασίλειο, θα σε άγγιζε πολύ, ξέροντας τα γούστα σου... ♡

      Διαγραφή
  2. Μαρία μου μόνο τους Άθλιους έχω διαβάσει και δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με τα παραπάνω λόγια σου. Έχω κρατήσει την πρόταση σου για τις Λευκές Νύχτες του Ντοστογιέφσκι, γιατι γενικότερα φοβάμαι να τον ξεκινήσω, αλλά θα το κάνω με αυτό το βιβλίο, μόλις μου δοθεί η ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που έχεις διαβάσει το καλύτερο βιβλίο... εγώ Μαράκι θέλω πολύ να το ξανά διαβάσω!
      Όσο για τις λευκές νύχτες, ελαβα κ αλλα μηνύματα του ίδιου περιεχομένου. Επειδή ξέρω ότι είσαι ρομαντική , αυτό είναι το κατάλληλο βιβλίο... αν το διαβάσεις, περιμένω αδήμονα την άποψη σου ♡♡♡

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου μόνο τους Άθλιους έχω διαβάσει και δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με τα παραπάνω λόγια σου. Έχω κρατήσει την πρόταση σου για τις Λευκές Νύχτες του Ντοστογιέφσκι, γιατι γενικότερα φοβάμαι να τον ξεκινήσω, αλλά θα το κάνω με αυτό το βιβλίο, μόλις μου δοθεί η ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κεφάλαιο 2ο

ebook: "Κούνια μπέλα"

Το νεκρό σώμα